.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یلدای پر فیض
محمدمهدی بازاری
یلدای پر فیض

می گویند بلندترین شب سال یلداست و ایرانی جماعت بصورت نمادین برای اینکه بر ظلمت شب بلند غلبه کند با صله رحم و محبت به خویشان این شب بلند را به نور عشق و اعتقاد به خدا منور می سازد .

ولی امسال شب یلدا همراه است با ماه خون خدا است.

حال که این شب بلند همراه است با بلندترین شبهای تاریخ برای عقیله بنی هاشم ، چه خوب است که با ذکر مصائب و همچنین روایات اخلاقی معشوق الله حضرت حسین بن علی (ع) همچنان بر شیعه ایرانی بودنمان افتخار کنیم . آری سخن از عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) که براستی واژه غم نیز شرمنده این بی بی بزرگوار است شد و شیعه هنوز محزون از اینکه ناموس تشیع به اسارت برده شده است و این شبها براستی هر شبش بلندتر از هر یلدایی است برای هر شیعه .

نمی دانم این عزیزه عالم ناله ها و بهانه های خردسالان این کاروان به اسارت رفته چگونه پاسخگوست ؟ چگونه غم فراق پسرانش را و لحظه شهادتشان که در ذهننش مرور می شود را تحمل کند ؟

چگونه ناله های ام علی اکبر حضرت لیلا (س) و ام علی اصغر رباب (س) را سنگ صبور است ؟

چگونه بی پناهی خویش را در نبود قمر بنی هاشم حضرت عباس (ع) چاره می سازد ؟

چگونه سر بریده برادر و امام عصر خویش را بر نیزه می بیند و باز هم تمام هم و غمش زنده نگهداشتن عاشورا است ؟

آری ، کربلا می مرد اگر زینب نبود ، شیعه می پژمرد اگر زینب (س) نبود . این کاروان تا به شام برسد چه تشنگی ها و چه آزارها و چه کنایه هایی را تحمل کرده است ؟

کاروانی بی سر و بی سرپرست ، کاروانی که پای طفلانش تاول بسته است و از گوش دخترکانش خون جاریست .

کاروانی که بهانه های شبانه کودکانش و آوای ابا ، ابای یتیمانش گوش خلقت را تسخیر کرده و عرشیان تا همیشه تاریخ گریان این عشقبازی الهی اند .

براستی غمهای کاروان را می شود شمرد ؟ چه دلی دارد این شیرزن تاریخ شیعه که با همه این سختی ها با سخنانشان پایه های حکومت سراسر ظلم امویان را لرزان کرد و در برگ برگ تاریخ با جدیت و اصرار و مشقت واقعه کربلا را برای همیشه زنده نگاهداشت . با این همه غم او چگونه می تواند سخن بگوید ؟

قهرمان کربلا قبیله بشریت را در آن برهه از تاریخ به چالش کشید و با استدلال و منطق علوی و شور و شعور حسینی شیعه را به حیات واداشت .

یادمان باشد یلدایمان هر چه بلند باشد به بلندای شبهای سراسر غم بی بی زینب (س) نخواهد بود ، یادمان باشد یلدای کوچکمان را اگر می خواهیم به یلدای افتخار آمیزی در قیامت مبدل سازیم ، بیاییم و پیوندش زنیم با یلدای کاروان اسارت ؛ یادمان باشد ایران ،شیعه خانه حضرت ولی عصر (عج ) و ایرانی هویت تشیع است .

ما هر وقت یلدایمان ، نوروزمان ، مهرگانمان ، و ... با محرممان و حسین (ع) همراه شود ؛ بی شک رنگ و بوی خاصی خواهد گرفت و عرض ارادتمان به خاندان آل عصمت و طهارت قطعاً فزونی خواهد یافت .

در این یلدای پر فیض یادی هم از این حقیر کنید .

به یاد دلتنگی های زینب (س)

التماس دعا

محمدمهدی بازاری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

يك همشهري 9 دي 1389
با اهداء سلام و خسته نباشيد خدمت مديريت سايت و نويسنده ي محترم « يلداي پر فيض » :

بسيا زيبا بود و پر محتوا و بيانگر گوشه اي از دلتنگي هاي حضرت زينب (س) .

با تشكر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.572 seconds.